نحوه بستن فروش

نحوه بستن فروش: 7 تکنیک اختتامیه و دلیل عملکرد آن‌ها

بسته شدن لحظه‌ای مهم درفروش است. انتخاب عبارات مناسب برای عقد قرارداد فروش بسیارمهم است؛ و این لحظه احتمالاً حکم نهایی است که تعیین می‌کند آیا تلاش‌های شما به‌هیچ‌وجه به نتیجه نمی‌رسد یا خیر.

شما تنها فروشنده‌ای نیستید که از بسته شدن می‌ترسید. با این‌ حال، بدون آن احساس خطر، بستن موفقیت‌ آمیز فروش چندان هیجان‌ انگیز نخواهد بود که فروشندگان را وادار می‌کند تا پیوسته برای تلاش بیشتر تلاش کنند.

ازآنجاکه انتظار می‌رود متخصصان فروش بهترین نرخ‌های ممکن را برای تلاش خود ایجاد کنند، تعداد زیادی از تکنیک‌های بستن فروش در طول سالها توسعه‌یافته است.

در اینجا چند تکنیک بسته شدن اثبات‌شده و دلیل مؤثر بودن آن‌ها آمده است.

  • اکنون یا هرگز بسته نمی‌شود
  • خلاصه بسته می‌شود
  • زاویه تیز بسته می‌شود
  • سؤال‌ها بسته می‌شود
  • فرض بسته می‌شود
  • غذای آماده بسته می‌شود!

نرم می‌بندد

برای بستن فروش با یک‌چشم انداز، تکنیک‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در اینجا تعداد کمی از آن‌ها بیان شده اند:

تکنیک‌های بسته شدن فروش سنتی

تکنیک‌های سنتی بسته شدن فروش معمولاً از برخی ترفندهای روان‌شناختی استفاده می‌کند که برای ایجاد این حرکت نهایی طراحی‌شده است. در اینجا دو مورد از رایج‌ترین آن‌ها ذکرشده است.

  1. اکنون یا هرگز بسته نمی‌شود

در اینجاست که فروشندگان پیشنهادی را ارائه می‌دهند که شامل مزایای خاصی است که باعث خرید فوری می‌شود. مثلاً:

“این آخرین مورد با این قیمت است.”

“ما فقط برای مشتریانی که امروز ثبت‌نام کرده‌اند 20 درصد تخفیف دریافت کرده ایم.”

“اگر متعهد به خرید هستید، من می‌توانم سریع شمارا در جلوی صف پیاده‌سازی دنبال کنم.”

این تکنیک به این دلیل کار می‌کند که احساس فوریت ایجاد می‌کند و می‌تواند به غلبه بر استرس در زمان خرید مشتری کمک کند اما به دلایلی خیلی ها این خرید را قبول نمی کنند. البته، همیشه باید قبل از ارائه تخفیف یا تبلیغ، ارزش را تعیین کنید.

  1. فروش خلاصه، بسته می‌شود

فروشندگانی که از این تکنیک بستن استفاده می‌کنند، مواردی را که مشتری امیدوار است خریداری می‌کند (با تأکید بر ارزش و مزایای آن) در تلاش برای جلب مشتری امضا می‌کنند. مثلاً:

“بنابراین ما ماشین لباسشویی سانتریفاب با موتور بدون برس، 10 سال ضمانت جامع و خدمات تحویل و نصب رایگان خود راداریم. زمان مناسب برای تحویل چه زمانی خواهد بود؟ ”

با جمع‌بندی نکات موردتوافق قبلی در یک بسته چشمگیر، به مشتریان کمک می‌کنید تا آنچه را که واقعاً از معامله به دست می‌آورند تجسم کنند.

  1. زاویه فروش تیز بسته می‌شود

مشتریان احتمالی اغلب درخواست کاهش قیمت یا تبلیغات را می‌کنند زیرا می‌دانند که آن‌ها برتری دارند و همچنین می‌دانند که شما انتظار آن را دارید. اگر از مدیر فروش خود برای انجام این کار تأیید کرده‌اید، تکنیک بستن زاویه تیز را امتحان کنید تا این مشتریان را شگفت‌زده کنید. وقتی آن‌ها می‌پرسند، “آیا می‌توانید چند ساعت اضافی از پرواز را با نرخ تخفیف اضافه کنید؟” پاسخ دهید، “مطمئناً؛ اما اگر من این کار را برای شما انجام دهم، آیا امروز قرارداد را امضا می‌کنید؟” به‌ احتمال‌ زیاد آن‌ ها انتظار این پاسخ را نخواهند داشت اول، به این دلیل که شما با درخواست آن‌ها موافقت کرده‌اید و دوم، زیرا پیشنهاد بسته شدن امروز را داده‌اید.

نحوه بستن فروش-2-neuron

تکنیک‌های بسته شدن فروش مدرن

به‌طور خاص، ایده بسته شدن باید شامل همه توافق‌های افزایشی باشد که در طول فرایند فروش تضمین می‌کنید نه‌ فقط در لحظه خرید نهایی محصول.

در مشارکت درفروش، نمایندگان باید تلاش کنند:

نیازهای مشتری را کشف کنید

به‌طور مؤثر نحوه ارائه محصولات یا خدمات خاص برای این نیازها راه‌حل مقرون‌به‌صرفه و رضایت‌بخش را بیان کنید.

اگر این دو مورد به‌درستی برآورده شوند، هیچ مانعی برای بسته شدن وجود ندارد. سؤال پایانی را می‌توان مستقیماً در آن نقطه پرسید. یادآوری سریع: اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعاتی را که در این مرحله جمع‌ آوری می‌کنید در CRM رایگان پیگیری کنید. ممکن است داده‌ها فوراً مفید به نظر نرسند، اما پیگیری اعتراضات از یک‌چشم انداز می‌تواند به شما در بهبود سازمانی و بستن معاملات بیشتر در بلندمدت کمک کند.

  1. سؤال بسته می‌شود

برای دستیابی به این دو هدف اساسی، ضروری است که نمایندگان سؤالات احتمالی را از مشتریان احتمالی بپرسند. فروشندگانم مؤثر بربستن فروش به‌محض شروع گفتگو با مشتری تمرکز می‌کنند. از طریق یک سری سؤال‌ها، آن‌ها تمایل را در مشتری ایجاد می‌کنند و هرگونه اعتراض به خرید را از بین می‌برند. حتی می‌توان فروش را در قالب یک سؤال بست که به نماینده اجازه می‌دهد در عین به دست آوردن تعهد، به اعتراضات برجسته رسیدگی کند.

به‌عنوان‌مثال: “به نظر شما، آیا آنچه من ارائه می‌دهم مشکل شمارا حل می‌کند؟”

این سؤال به شما این امکان را می‌دهد که دریابید که آیا محصول احتمالی در محصول شما فروخته می‌شود یا خیر، درحالی‌که درها را برای فروش بیشتر باز نگه می‌دارید یا خیر. اگر پاسخ منفی است، نظر آن‌ها باقی می‌ماند (هنوز حقیقت ندارد)، بنابراین به شما امکان می‌دهد به فروش خود ادامه دهید. اگر پاسخ بله است، امضای خط نقطه‌نقطه بعدی است.

در اینجا یک سؤال دیگر بسته می‌شود: “آیا دلیلی وجود دارد که مانتوانیم حمل را ادامه دهیم؟”

این سؤال یا برای بستن یا اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چرا مشتری کاملاً متقاعد نشده است می‌پرسد. برد-برد است

  1. فرض می‌شود

این تکنیک بستن از قدرت تفکر مثبت استفاده می‌کند. اگر اعتقاد دارید، از اولین قسمت ارسال ایمیل، این معامله را می‌بندید، می‌تواند تأثیر باورنکردنی بر بقیه مراحل فروش داشته باشد. آنچه در اینجا مهم است این است که به‌طور کامل بر علاقه، تعامل و اعتراضات مشتری خود نظارت داشته باشید. پس از تماس یا ملاقات، بپرسید: “آیا این ارائه با انتظارات شما مطابقت داشت؟” اگر به‌ تازگی اطلاعات جدیدی در مورد محصول یا خدمات خود به آن‌ها داده‌اید، بپرسید: “آیا این چیزی است که برای شرکت شما ارزشمند به نظر می‌ رسد؟ آیا این نیاز یا درد خاصی را برآورده می‌کند؟”

با گوش دادن به زمین – و با در نظر داشتن حسن نیت از ابتدا – شما یک اختیار و جهت را برای فرایند فروش خود به ارمغان می‌آورید که در غیر این صورت وجود نداشت.

  1. Take Away Closes

اگر بچه‌دارید، احتمالاً متوجه شده‌اید که اسباب‌بازی را از آن‌ها بگیرید – آن‌ها بیش از هر زمان دیگری آن را می‌خواهند. از این شیوه روانشناسی مشابه برای مشتریان احتمالی خود استفاده کنید. اگر آن‌ها بر سر قیمت نمی‌ایستند، یک ویژگی یا خدمات را حذف کرده و پیشنهاد تخفیف‌دار را به آن‌ها ارائه دهید. به‌احتمال‌زیاد، آن‌ها بیشتر به قیمت حذف‌شده فکر می‌کنند.

  1. نرم می‌بندد

بسته شدن نرم‌افزاری راهی است برای نشان دادن مزیت محصول خود به مشتری احتمالی و سپس پرسیدن سؤالی کم تأثیر برای اینکه بدانید آیا آن‌ها برای یادگیری بیشتر آماده هستند یا خیر.

به‌عنوان‌مثال، “اگر بتوانم تعمیر و نگهداری ویجت را 25 reduce کاهش دهم و بهره‌وری ویجت را 15 increase افزایش دهم، آیا علاقه‌مند به یادگیری بیشتر هستید؟”

شما به‌وضوح مزایا را بدون هیچ‌گونه درخواست یا درخواست ناگهانی بیان کرده‌اید.

اگر مثال بالا هنوز خیلی مستقیم به نظر می‌رسد، می‌توانید بپرسید: “اگر به شما بگویم می‌توانم تعمیر و نگهداری ویجت را 25 درصد کاهش دهم و بهره‌وری ویجت را 15 درصد افزایش دهم، آیا این با اهداف شرکت شما همخوانی دارد؟”

این امر باعث می‌شود که آن‌ها کوچک‌ترین تعهدی به شما نداشته باشند و به شما فرصت بیشتری می‌دهد تا با نیازهای تجاری آن‌ها آشنا شوید. مسلط بودن دربسته شدن یکی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی است که یک فروشنده می‌تواند بر آن مسلط باشد. یک مربی یا فروشنده همکار بیابید که در این کاربرتری داشته باشد و از آن‌ها درس بگیرید. بیشتر می‌خواهید؟ نکات مربوط به بستن چشم‌اندازهای دشوار را در اینجا دریافت کنید؛ و بیاموزید که چگونه از اشتباهات بسته شدن فروش جلوگیری کنید. اگر هنوز تشنه تکنیک‌های بیشتری هستید، این عادات بسته کننده‌های بسیار مؤثر را بررسی کنید؛ و وقتی همه‌چیز شکست می‌خورد، این راه‌ها را برای بازگرداندن معاملات متوقف‌شده ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام

برای ورود به neuroncrm نیازمند آن هستید که ابتدا از طریق فرم زیر ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خود بشوید. نورون سی آر ام