ابتکارات موفق در فروش

ابتکارات موفق در فروش-1-نورون

یک استراتژی فروش قوی، پایه و اساس یک سازمان منسجم و موفق را ایجاد می کند. استراتژی‌ها و ابتکارات فروش نیز فروشندگان را در راستای اهداف مشترک قرار می‌دهند و آن ها را قادر می‌سازند تا بهترین کار خود را انجام دهند. همچنین آن ها را خوشحال و موفق نگه می‌دارد.

در این مقاله، برخی از استراتژی‌ها و ابتکارات فروش را بررسی می‌کنیم که می‌توانند به شما کمک کنند سرنخ‌های بیشتری ایجاد کنید و معاملات بیشتری ببندید. اما ابتدا اجازه دهید تعریف کنیم که استراتژی فروش چیست.

استراتژی فروش چیست؟

استراتژی فروش مجموعه‌ای از تصمیم‌ها، اقدامات و اهداف است که نشان می‌دهد تیم فروش شما چگونه خدمات و محصولاتش را برای به دست آوردن مشتریان جدید ایجاد و ارائه کند. برنامه استراتژی به عنوان یک راهنما برای نمایندگان فروش عمل می کند، با اهداف روشن در مورد فرآیندهای فروش، موقعیت محصول، و تجزیه و تحلیل رقابتی.

بیشتر استراتژی ها شامل یک برنامه دقیق از بهترین شیوه ها و فرآیندهای تعیین شده توسط مدیریت است.

مهمترین مؤلفه انتخاب و اجرای استراتژی فروش، مشتری شماست. به همین دلیل، یک استراتژی فروش نباید برای همه فرآیند ها یکسان باشد. هر مشتری متفاوت است. بنابراین سازمان های مختلف باید استراتژی های متفاوتی را طراحی و اجرا کنند.

استراتژی های فروش

  1. افزایش فروش آنلاین از طریق رسانه های اجتماعی

این روزها رسانه های اجتماعی یکی از محبوب ترین روش هایی است که مردم از آن برای کسب اطلاعات استفاده می کنند. به همین دلیل است که از هر ده کسب ‌و کار خرده‌فروشی، 9 نفر در حداقل دو پلتفرم اجتماعی فعال هستند. با داده هایی که در کنار شماست، افزایش فروش آنلاین از طریق رسانه های اجتماعی با تفکر خلاق و برنامه ریزی استراتژیک قابل دستیابی است.

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که از داغ ترین روند در رسانه های اجتماعی استفاده کنید یا به جایی برسید که رقبای شما در آن سطح هستند، اما این احتمالا بهترین انتخاب شما نخواهد بود. زمان بسیار مهم است و شما می خواهید خط فروش خود را تا جایی که می توانید کارآمد بسازید. بنابراین، در مورد اینکه مشتریان هدف شما زمان خود را در کجا می گذرانند کوشا باشید و آن ها در جایی که بیشتر فعال هستند پیگیری کنید.

به خاطر داشته باشید که رسانه شما ممکن است نیاز به تنظیم با پلتفرمی خاص داشته باشد تا بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. شما می خواهید که محتوای شما به طور طبیعی با پلتفرم های مختلف ترکیب شود و نامناسب به نظر نرسد.

  1. یک رهبر قوی باشید

کار اصلی که یک رهبر در دنیای فروش باید انجام دهد، استفاده از تجربه ها و اتفاقات گذشته است، باید از تمامی جلساتی که با افراد مختلف انجام شده است و منجرب به فروش یا عدم فروش شده است را مورد بررسی قرار دهد و آن ها را وارد فرآیند های کاری خود کند.

توجه داشته باشید که رهبری که فکرش به خوبی و درستی کار نکند، برای اهداف فروش شرکت بسیار مخرب است.

  1. تماس های فروش ورودی را به عنوان سرنخ های داغ در اولویت قرار دهید.

این سوال قدیمی وجود دارد: “آیا باید در اولین تماس فروش درباره قیمت گذاری محصول با مشتری بالقوه صحبت کنم؟” پاسخ صادقانه این است: بستگی دارد. شما و تیم فروشتان شروع و پایان کار خود را می دانید اما باید درنظر بگیرید که برای مخاطب شما اینگونه نیست! و شاید فرآیندهای شما را به درستی نشناسد.

علاوه بر آن، تیم شما همیشه باید آن دسته از مشتریان بالقوه ای را که ابتدا به فروش می پردازند، اولویت بندی کند. این سرنخ های داغ قطعاً به آنچه شما می خواهید بفروشید علاقه مند هستند و می خواهند قبل از تصمیم گیری اطلاعات کافی در مورد اینکه چگونه به آن ها سود می رساند را بدانند. با اولویت دادن به صحبت با این مشتریان احتمالی به محض تماس یا ارسال ایمیل به آن ها نشان می‌دهید که مفید، راه‌ حل‌گرا و مراقب زمان آن ها هستید.

ابتکارات موفق در فروش-2-نورون

  1. مشخص کرن بازار و مخاطب هدف یا بالقوه

حتی قوی ترین استراتژی فروش نیز نمی تواند هدف قرار دادن مشتریان اشتباه را جبران کند. برای اطمینان از اینکه تیم شما به درستی مشتری خود را انتخاب می کند، آن ها را تشویق کنید تا قبل از تلاش برای بحث در مورد محصول شما، در مورد مشتریان بالقوه تحقیق کنند تا مخاطبان واجد شرایط باشند. معیارهایی را که یک مشتری بالقوه باید رعایت کند تا آن ها را به عنوان یک مشتری بالقوه یا با احتمال بالا قرار دهیم، باید بر اساس سابقه تعامل و جمعیت شناسی مشتری باشد.

  1. از تماس سرد خجالت نکشید.

در فروش تماس هایی وجود دارند که ممکن است به نتیجه جالب توجه ای خطم نشوند، تماس هایی که در دنیای فروشندگان به نام تماس سرد شناخته می شود.

باید به کارمندان این مفهوم را بدهیم که از تماس سرد خجالت نکشند و این نوع تماس ها به اعتماد بنفس فروشندگان لتمه ای نزند.

  1. پیش نمایشی از محصول را ارائه دهید.

ارائه می‌تواند عامل شکست یا پیروزی در استراتژی فروش باشد. طرح فروش باید یک ارائه قدرتمند و متقاعد کننده باشد و باید به گونه ای باشد که مخاطب را جذب کند. عناصر یک فروش موفق را مطالعه کنید و به مشتریان بالقوه نشان دهید که چگونه از خرید خود سود می برند. از تیم خود نیز بخواهید بین خودشان تمرین کنند. بهتر از این، ارائه های خود را روی چند مشتری وفادار آزمایش کنید و بازخورد آن ها را جمع آوری کنید.

  1. یک نتیجه نهایی واضح ارائه دهید.

وقتی مشتریان به سمت کسب و کار شما می آیند، لزوماً به دنبال محصول یا خدمات نیستند، بلکه به دنبال نتیجه نهایی مورد نظر خود هستند. این مشتریان می‌خواهند محصولی برای بهبود عملکرد خود بخرند یا استراتژی ‌های خود را با کمک پیشنهاد شما بهبود بخشند.

با ترسیم تصویری واضح تر از نتیجه نهایی، مشتری شما می‌تواند ارزش خرید را ببیند و تمایل بیشتری به پذیرش پیشنهاد داشته باشد.

  1. مایل باشید که پیشنهاد خود را تطبیق دهید.

در گفتگوهای فروش، باید انتظار داشته باشید که با مشتریانی با خواسته های منحصر به فرد روبرو شوید. زمانی که با شرکت هایی با ساختارها و نیازهای مختلف کار می کنید، طبیعی است.

به جای گفتن «نمی‌خواهی» یا «نمی‌توانی» مطمئن شوید که استراتژی فروش شما برای انطباق با خواسته‌های مشتری سازگار است.

  1. با اعتماد به نفس معاملات را ببندید.

در پایان هر فروش، جلسه بستن فروش یا بستن معامله اجرا می شود، مهم ترین نکات را باید از این جلسات بیرون کشید و حتی پیشنهاد می شود که این نکات و تجربه ها را در جایی نوشته و نگهداری شود تا بتوان از آن ها در جلسات پایانی فروش بعدی استفاده کرد.

از تیم های فروش خود بخواهید از تاکتیک های بستن فروش واضح استفاده کنند تا همه بحث های یک قرارداد کاملاً شفاف و روشن باشد.

  1. مدیرت حساب های فروخته شده را جدی بگیرید.

آیا بستن فروش پایان یک فرآیند فروش است؟

خیر. مدیریت حساب، بخش فوق‌العاده مهمی از فرآیند فروش است که مشتریان وفادار و راضی را تشویق می‌کند و از فرصت‌های فروش متقابل و افزایش فروش استفاده می‌کند.

نتیجه

در فرآیند فروش همچنان که باید همیشه خلاقانه عمل کنید، این 10 نکته ای را که تیم نورون جمع آوری کرده است را در نظر داشته باشید. فروشنده ای موفق است که از تجربیات و علم دیگران در طی کردن فرآیندهای خود استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام

برای ورود به neuroncrm نیازمند آن هستید که ابتدا از طریق فرم زیر ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خود بشوید. نورون سی آر ام