راهکار رتبه بندی مشتریان

راهکار رتبه‌بندی مشتریان

رتبه‌بندی مشتریان یا دسته‌بندی مشتریان و یا به اصطلاح Customer Segmentation، به مجموعه‌ای از روش‌هایی گفته می‌شود که به کمک آن‌ها می‌توان مشتریان را به گروه‌های مختلفی تقسیم‌ و دسته‌بندی کرد. هرچه بیشتر مشتریان خود را بشناسید بهتر می‌توانید برنامه بازاریابی و فروش خود را بر اساس نیازها، خواسته‌ها و رفتارهای اخلاقی و سلیقه‌ای آن‌ها طراحی کنید چرا که اصل اول در بازاریابی و فروش شناخت مشتری است. رتبه‌بندی مشتریان در مایکروسافت سی آر ام  بر اساس مراحل کارها، پروسس ها و فرم‌هایی که تعریف می‌کنید برای یک رکورد، سرنخ، فرصت و کیس نیز آنالیز می‌شود.

برخی از روش‌های دسته‌بندی مشتریان

دسته‌بندی صنعتی مشتری: نوع کسب و کارها

دسته‌بندی دموگرافیک مشتری: سن، جنسیت، تحصیلات، میزان درآمد

دسته‌بندی ارزشی مشتری: ارزش‌های اقتصادی

دسته‌بندی جغرافیایی مشتری: کشور، شهر، روستا

دسته‌بندی خواسته‌های مشتری: نیازهای خاص هر گروه

دسته‌بندی تکنولوژیکی مشتری: کاربران دیوایس های مختلف: موبایل، دسکتاب، تلبت و…

دسته‌بندی رفتاری مشتری: گرایش‌ها و رفتارهای مختلفی و تکراری

درخواست قیمت (RFQ) چیست؟

درخواست برای پیشنهاد یا دعوت (RFQ) که به‌عنوان دعوت برای مناقصه (IFB) نیز شناخته می‌شود، فرآیندی است که در آن یک شرکت از تأمین‌کنندگان و پیمانکاران منتخب درخواست می‌کند تا قیمت‌ها و مناقصه‌ها را برای فرصت انجام وظایف یا پروژه‌های خاص ارائه کنند. فرآیند RFQ به ویژه برای مشاغلی که نیاز به عرضه مداوم تعداد خاصی از محصولات استاندارد دارند، مهم است. شرکت‌ها ممکن است RFQ ها را به‌تنهایی یا قبل از درخواست پیشنهاد (RFP) ارسال کنند.

RFQ در CRM و نرم‌افزار مدیریت برنامه‌ها و پیاده‌سازی آن

neuroncrm به دنبال صلاحیت‌هایی برای پیاده‌سازی نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و خدمات پشتیبانی مداوم (“خدمات”) برای پشتیبانی از ارتباطات و تعامل با مشتری، تجزیه و تحلیل و مدیریت برنامه‌های استراتژیک است. صلاحیت‌ها باید تجزیه و صلاحیت‌های سازمان شما (فروشنده) را در رابطه با ساختار و قابلیت‌های CRM، پیاده‌سازی و پشتیبانی مداوم همان‌طور که در حیطه کاری این RFQ توضیح داده‌شده است برجسته و مشخص کند. فروشندگان باید در پاسخ به این RFQ شرایط لازم را ارائه دهند. neuroncrm این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که کار را به هیچ فروشنده‌ای اهدا نکند.

برای اخذ مشاوره و راهنمایی بیشتر با ما ارتباط بگیرید

ثبت نام

برای ورود به neuroncrm نیازمند آن هستید که ابتدا از طریق فرم زیر ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خود بشوید. نورون سی آر ام