راهکار مدیریت منابع انسانی

منظور از منابع انسانی چیست؟

عبارت منابع انسانی اولین بار در دهه ۱۹۶۰ میلادی مورداستفاده قرار گرفت و با توجه به اینکه به ارزش روابط کار و موضوعاتی مانند انگیزه، رفتار سازمانی و ارزیابی عملکرد افراد، تیم ها و فرآیندها می‌پرداخت به‌شدت جلب توجه کرد، همچنین این مفهوم به شدت بر رشد کسب و کار و ارتباط با مشتری نیز تأثیرگذار است به همین منظور این مفهوم در CRM گنجانده‌شده و در مراحل مختلف توسعه سی ار ام بسیار تاثیرگذار است. منظور از منابع انسانی تمامی افرادی است که در سطوح مختلف سازمان (کسب وکارهای مختلف) مشغول به کار هستند.

سیستم مدیریت منابع انسانی یا HRM

سیستم مدیریت منابع انسانی که اطلاعات مربوط به کارمندان و کارکنان سازمان مانند مدیریت مرخصی، حضور، نظم، روند ارزیابی، وام و حق بیمه را جمع‌آوری و ثبت و ذخیره می‌کند. این سیستم به کارمندان اجازه می‌دهد تا اطلاعات شخصی خود را پیگیری کنند، همچنین از طریق سوابق در CRM قابل‌پیگیری هستند.

HRM مدیریت کارمندان و کارکنان یک کسب و کار و درون‌سازمانی می‌باشد. در این زمینه، گاهی به کارمندان به‌عنوان سرمایه انسانی اشاره می‌شود. HRM به مشاغل و کسب و کارها کمک می‌کند وظایف منابع انسانی خود را با کارایی بیشتری انجام دهند.

چرا آن را مدیریت منابع انسانی می‌نامیم؟

انسان: به نیروی کار ماهر در یک سازمان اشاره دارد، کارمند و کارکنان.

منابع: به محدود بودن یا کمبود اشاره دارد، جون در هر کسب و کار از منابعی مختلف استفاده می‌شود.

مدیریت: منظور از چگونگی بهینه‌سازی و استفاده بهینه از چنین منابع محدود برای دستیابی به اهداف و مقصود سازمان است.

نقش منابع انسانی در سیستم CRM چیست؟

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری Microsoft Dynamics 365 درباره افراد و فرایندها و مشتریان می‌باشد. Microsoft Dynamics 365 درباره برخورد مشتری محور، روش‌های ارتباط‌گیری با مشتری و روش‌های اصولی پشتیبانی و ارائه خدمات می‌باشد؛ اما اگر کاربرانی که این فرایندها را اجرا می‌کنند،  اهداف CRM را متوجه نشوند، روند کار سازمان با شکست مواجه می‌شود. معمولاً موفقیت یک برنامه CRM به این بستگی دارد که کارمندان شرکت تغییرات برای حرکت به سمت مشتری مداری را بپذیرند، زیرا منابع انسانی نقش مهمی در ایجاد یک داستان CRM موفق دارد و همه‌ی کارها توسط کارکنان پیش می‌رود.

نقش منابع انسانی در CRM

نرم‌افزار CRM برای آموزش کارمندان و راحت‌تر کردن کارهای آنان و همچنین سرعت بخشیدن به روند کسب کارها می‌باشد، درک بهتر و بیشتر مشتری ضروری می‌باشد. این امر شامل بخش رسیدگی به مشتری، همدلی و خدمات می‌باشد. هدف اصلی برنامه CRM باید موردتوجه کاربران قرار بگیرد.  نرم‌افزار Microsoft Dynamics 365  هسته اصلی توسعه شرکت‌ها، فروش و بازاریابی می‌باشد.

برای اخذ مشاوره و راهنمایی بیشتر با ما ارتباط بگیرید

ثبت نام

برای ورود به neuroncrm نیازمند آن هستید که ابتدا از طریق فرم زیر ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خود بشوید. نورون سی آر ام