بهینه سازی کسب و کار

بهینه سازی کسب و کار

بهینه‌سازی فرایند کسب و کار چیست؟

بهینه‌سازی کسب و کار درواقع به معنای نظم دهی و سازمان‌دهی کردن روند یک پروسه، به‌منظور بهینه‌سازی شاخص‌های مشخص‌شده بدون در نظر گرفتن برخی محدودیت‌ها است تا بتوانیم بهترین و بیشترین استفاده از آن‌ عناصر را انجام دهیم. باید دانست که این مفهوم با مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار (BPR) متفاوت است.

مفهوم بهینه‌سازی فرایند کسب و کار

منظور از بهینه‌سازی یک کسب و کار بهبود و هدایت فعالیت‌ها در راستای رسیدن به اهداف کسب و کار است.

بنابراین زمانی که درباره بهینه‌سازی فرآیند کسب و کار صحبت می‌کنیم در واقع از فرآیندی که در حال حاضر انجام می شود، نیز صحبت می‌کنیم و در حال نگه‌داشتن این فرآیند هستیم و تنها تشخیص می‌دهیم که این فرایند کجا ضعف دارد، چه چیزی می‌توان به آن اضافه کرد، چطور پیشرفت‌ها و بهبودهای لازم را انجام دهیم و سپس ارزیابی می‌کنیم که این فرآیند به همان شیوه‌ای که شما در نظر گرفته بودید به فعالیت خود ادامه دهد اما با عملکرد بهتر و بهبودیافته‌تر و اینکه با سرعت بیشتری انجام شوند.

روند کلی بهینه‌سازی فرایند کسب و کار

وقتی در مورد روند کلی و جزئیات بهینه‌سازی فرآیند برای یک کسب و کار صحبت می‌کنیم، هیچ روش مشخص و واضحی برای بهینه‌سازی فرایند وجود ندارد که همه با آن موافق باشند. این فرآیند بعد از برگزاری جلسات و مشخص‌شدن اهداف، استراتژی سازمان و فروش و بازاریابی نیز مشخص می‌شود.

هدف از بهینه‌سازی تحلیل کسب و کار

هدف از بهینه‌سازی عملکرد تحلیل یک کسب و کار، ارزیابی تحلیل کسب و کار و برنامه‌ریزی جهت بهبود فرآیندهای موردنیاز آن سازمان و کسب و کار است.

شرح بهینه‌سازی تحلیل کسب و کار

مشخص نمودن معیارهای سنجش عملکرد، انجام تحلیل عملکرد، ارائۀ گزارش در مورد نتایج تحلیل و شناسایی هرگونه اقدام پیشگیرانه، اصلاحی یا توسعه‌ای ضروری در پایش و بهبود عملکرد لازم هستند. تحلیل عملکرد باید در سرتاسر طرح ابتکاری انجام شود. وقتی بهینه‌سازی‌های بالقوۀ عملکرد مشخص شدند تبدیل به رهنمودهایی برای وظایفی خواهند شد که در آینده قرار است انجام شوند.

6 متد اولیه برای بهینه ساری کسب و کار

Define

مشخص و معین کردن

Measure

اندازه گیری

Analyze

تجزیه و تحلیل

Improve

بهبود بخشیدن

Control

کنترل و نظارت

یهینه_سازی-کسب-کار-2-neruoncrm

مراحل چرخه بهبود کسب و کار

برنامه یا Plan:

مرحله اول plan یا برنامه‌ریزی شما باید مفهوم کیفیت و اهداف سازمانی خود را تعیین کنید. در اینجا شما باید هدف‌هایی را که می‌خواهید ازنظر کیفیت بهبود بخشید شناسایی و تعیین کنید که چگونه می‌خواهید این  بهبود کیفیت را انجام دهید؟

پیش‌بینی‌های دقیق در این مرحله بسیار اهمیت دارند و نشان می‌دهند که شما درک جامعی از سیستم کسب و کار خود دارید؛ و باید استراتژی سازمانی شما مشخص باشد.

انجام دادن یا Do:

مرحله 2 که مرحله انجام دادن است اجرا و پیاده‌سازی این پیشرفت‌ها جاری می‌شود و این انجام به شکل کاملاً کنترل‌شده و برنامه‌ریزی‌شده‌ای صورت می‌گیرد. اگر شما بتوانید در این مرحله از گروه‌های کنترل یا مطالعات خودکار و اتوماسیون استفاده کنید، سپس می‌توانید داده‌ها و گزارش‌های مقایسه‌ای بهتری را در درک متغیرها و پارامترها در اختیار داشته باشید که این داده‌ها بر نتایج تأثیر می‌گذارد.

مطالعه یا Study:

مرحله 3 مطالعه است، در این چرخه شما چک می‌کنید که آیا نتایج خوب است یا نه و فرقی نمی‌کند که آیا خروجی شما افزایش‌یافته است  و با همچنان ثابت است، آیا نقایص  کاهش‌یافته است و غیره. در این مرحله شما در واقع می‌خواهید به‌اندازه و مقدار بسیاری از جنبه‌های فرآیند جدید و نتایج آن که قابل‌اندازه‌گیری است دست‌یابید. نیازمند گزارش‌های مختلف و منابع برای مطالعات اطلاعاتی و بررسی هستید.

عمل کردن یا Action:

مرحله آخر عمل کردن است، عمل می‌تواند جایی باشد که شما پیشرفت‌های فرآیند جدید را در بخش وسیع فعالیت‌های خود انجام می‌دهید. شاید شما با استفاده از تغییراتی که در قسمت مطالعه (Study) متوجه آن شدید بخواهید برنامه‌ریزی‌های دیگری برای پیشرفت و بهبود کسب و کار انجام دهید.

با نورون سی ار ام در ارتباط باشید😃

برای اطلاعات بیشتر، گرفتن مشاوره و آگاهی از تعرفه ها به صفحه تماس با ما مراجعه بفرمایید.

دیگرخدمات راهبری کسب و کار ارائه شده توسط نورون سی آر ام را هم مشاهده کنید

خدمات افزایش فروش را بررسی کنید.

ثبت نام

برای ورود به neuroncrm نیازمند آن هستید که ابتدا از طریق فرم زیر ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خود بشوید. نورون سی آر ام