راهنمای شما برای اتوماسیون CRM: چه، چرا و چگونه؟

راهنمای شما برای اتوماسیون CRM-1-نورون-سی-ار-ام

همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن وجود خواهند داشت و تا آنجا که ما دوست داریم بتوانیم همه‌چیز را در یکجا و در بازه زمانی ساعات کاری انجام دهیم و این به سادگی امکان‌پذیر نیست.

بنابراین هر چیزی که بتواند توانایی‌های قابل توجهی در صرفه جویی در زمان ارائه دهد، باید با نهایت اهمیت مورد توجه قرار گیرد.

به عنوان مثال:

شرکت نورون سی ار ام را در نظر بگیرید، برای مثال دارای تیم فروش 50 نفرِ است. هر نماینده فروش در آن تیم یک ساعت در هفته را صرف اولویت‌بندی سرنخ‌ها می‌کند. با خودکارسازی آن مرحله با استفاده از یک محرک امتیازدهی، آن‌ها مجموعاً 50 ساعت در هفته و بیش از 2500 ساعت در سال صرفه جویی می‌کنند که در عوض می‌تواند به سایر فعالیت‌های فروش مهم‌تر اختصاص یابد.

در اینجاست که اتوماسیون وارد می‌شود، به‌طور دقیق مایکروسافت داینامیک 365.

در ظاهر، زمان زیادی را برای شما صرفه جویی می‌کند، اما وقتی کمی عمیق‌تر شوید، خواهید دید که اتوماسیون CRM در واقع می‌تواند کارهای بیشتری را برای تجارت شما انجام دهد.

پاسخ به این سوال که چرا اتوماسیون CRM برای افزایش درآمد فروش بسیار مهم است؟ را در مطلب مشخص شده مطالعه بفرمایید.

CRM Automation چیست؟

در اتوماسیون CRM، سیستم به‌طور خودکار کارهای ساده و تکراری را به منظور ساده‌سازی کار و بهبود بهره‌وری انجام می‌دهد.

سیستم‌های CRM توانایی پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از اتوماسیون های مختلف را دارند. برخی از رایج‌ترین آن‌ها شامل بازاریابی، فروش و خدمات به مشتریان است.

اتوماسیون بازاریابی که شامل کمپین‌های ایمیلی (ایمیل مارتینگ)، ایمیل‌های خوش‌آمدید و همگام‌سازی و یکپارچه سازی داده‌ها می‌شود.

اتوماسیون گردش کار فروش که شامل مراحل انتقال از بازاریابی تا به بستن فروش نهایی، تخصیص وظایف و زمان‌بندی تماس است.

اتوماسیون خدمات مشتری که شامل مواردی مانند چت بات های هوش مصنوعی و مسیریابی موردها و سرنخ ها است.

مزایای اتوماسیون CRM

ممکن است فکر کنید که تنها مزیت اتوماسیون CRM جنبه صرفه جویی در زمان است. با این حال، با افزایش بهره‌وری، یکپارچه سازی بیشتر این نرم افزار در نهایت باز روش های مختلفی سود خواهید برد. با اتوماسیون CRM، شما گردش کار را طراحی می‌کنید، محرک‌ها را شناسایی کرده و محتوا را ایجاد می‌کنید. سپس می‌توانید انرژی خود را صرف کارهای مؤثر کنید و بقیه کارها را به صورت اتوماسیون انجام دهید.

در زیر نمونه هایی از نحوه اتوماسیون CRM برای کل شرکت شما آورده شده است:

صرفه جویی در وقت:

کارها را ساده کنید تا بتوانید بر پروژه‌هایی که واقعاً اهمیت دارند تمرکز کنید بدون این که ساعات ارزشمندی را در این راه قربانی کنید.

افزایش درجه صلاحیت سرب:

اتوماسیون CRM فرآیند تولید سرنخ را بهبود می بخشد و به شما این امکان را می‌دهد تا تعداد بیشتری سرنشین جمع‌آوری کرده و میزان صلاحیت را افزایش دهید زیرا می‌توانید سریعتر پیگیری کنید.

افزایش نرخ تبدیل:

زمان خود را برای تمرکز بر بهترین روش ها و سپس  استفاده از آن‌ها به همراه بهترین فروشندگان خود یکپارچه کنید.

بهبود رضایت مشتری:

مشکلات و نظرات مشتریان به هر شکلی از دسترسی مشتریان ایمل ها، فرم ها و ادغام با چت بات ها به سرعت شناسایی و برطرف می‌شوند.

استمرار بیشتر در حفظ نرخ تبدیل مشتری:

با رسیدن به اوج این مزایا، نرخ حفظ مشتری بالاتری را مشاهده خواهید کرد.

راهنمای شما برای اتوماسیون CRM-2-نورون-سی-ار-ام

CRM Automation در مقابل اتوماسیون بازاریابی: تفاوت چیست؟

بازاریابی و خودکارسازی CRM اهداف زیادی را دنبال می‌کند. با این وجود، اتوماسیون CRM تمرکز بیشتری دارد و این در حالی که است که سیستم‌های اتوماسیون بازاریابی دیگر فقط برای ارائه کمپین‌های بازاریابی طراحی شده‌اند.

ویژگی‌های کلیدی سیستم‌های اتوماسیون CRM عبارت‌اند از:

پرورش سرب با استفاده از بازاریابی ایمیلی:

ایجاد قالب‌های ایمیل که می‌تواند در زمان مناسب به سرنخ‌های مناسب ارسال شود.

تحویل محتوا:

هنگام ایجاداعلان‌ها، محتوای محصورشده را به کاربران ارسال کنید.

گردش‌های کاری سفارشی:

گردش‌های کاری را توسعه می دهید که از کمپین‌های بازاریابی هدفمند شما پشتیبانی می‌کند.

Campaign Analytics:

تجزیه‌وتحلیل عملکرد کمپین ها برای اطلاع از تصمیم گیری های آینده، به راحتی در دسترس خواهد بود.

سیستم‌های اتوماسیون CRM بسیاری از ویژگی‌های مشابه را ارائه می‌دهند، در حالی که اطلاعات ارزشمندی را برای تیم‌های فروش و خدمات مشتری ایجاد می کنند. با اتوماسیون CRM، می‌توانید سطح بهتری از هم ترازی بین بخش های مختلف را به دست آورید که منجر به افزایش رشد و بهره‌وری منجرب می‌شود. در حقیقت، 87 درصد از مدیران فروش و بازاریابی می‌گویند همکاری بین بخش های فروش و بازاریابی باعث رشد مهم کسب و کار می‌شود.

با اتوماسیون CRM یک کسب و کار بهتر راه‌اندازی کنید

وقتی از ویژگی‌های اتوماسیون CRM خود استفاده می‌کنید، مزایای بیشتری را به دست می‌آورید که تیم ها و بخش های مختلف تجارت شما می توانند به نفع خود از آن استفاده کنند.

هرچه تعداد گروه ها و لیست مشتریان شما بیشتر شوند، اطلاعات بیشتری برای ارزیابی در اختیار خواهید داشت؛ و هرچه اطلاعات بیشتر باشند، آنالیز (و استفاده از آن ها) راحت تر می‌شود.

اتوماسیون CRM به شما این امکان را می‌دهد تا داده‌های خود را بهتر مدیریت کنید، از آن‌ها به خوبی استفاده کنید و در انجام این کار در وقت خود صرفه جویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام

برای ورود به neuroncrm نیازمند آن هستید که ابتدا از طریق فرم زیر ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خود بشوید. نورون سی آر ام