آسیب‌های امنیتی ناشی از داده‌های بد در CRM

امروزه حملات اینترنتی و سایبری بسیار شایع است و خرابکاران هرجایی که اطلاعاتی وجود داشته باشد برای رسید به آن اقدامات خرابکارانه‌ای را صورت می‌دهند. با زیادشدن بازارهای کسب‌وکار اینترنتی و آنلاین و ورود صنعت‌های بزرگ به این حوزه رقابت در مورد مسئله امنیت اطلاعات در زمینه‌های فروش‌های B2B و مراحل بازاریابی و فروش بسیار پیچیده و سخت‌تر هم می‌شود هرچند باوجود شرکت‌های امنیتی و فضایی که حاکم است ورود به امنیت کار دشواری است اما در کمپین‌های تبلیغاتی و رویدادها که مشتریان زیادی وجود دارند، امنیت این کار بسیار دشوارتر خواهد شد.

منظور از داده بد در CRM

توضیح دادن مستقیم داده‌های بدکار دشواری است ولی می‌توان در این خصوص به این نکات اشاره‌ای کرد:

  • مقادیر ازدست‌رفته و پاک‌شده
  • تاریخچه منقضی شده
  • فرمت‌های مختلف و ناسازگار
  • اطلاعات طبقه‌بندی نشده
  • دسته‌بندی‌های نامناسب
  • و…

اما همه این نوع داده‌های بد تنها بخشی از آن‌ها هستند که اغلب هم فنی می‌باشند، داده‌های بد همان اطلاعات غلط و نادرستی هستند که مدت‌ها وقت و سرعت شمارا اشغال می‌کنند، شمار را از ایجاد یک معامله جدید|، از یک جلسه یا فروش خوب دور می‌کنند و عقب می‌اندازند و یا ترتیبی می‌دهند تا شما بیشتر در محل کارتان باشید تا مشکلات را برطرف کنید.

اگر داده‌های نادرست به‌خوبی و درستی شناخته نشوند عوامل بسیاری زیادی خواهند داشت که امنیت سایبری نیز بسیار مهم است در این موارد.

تکراری بودن اطلاعات

تکراری بودن اطلاعات یا داپلیکیت بودن دیتاها (Duplicate Data Custumers) می‌تواند از طریق داده‌های تکراری و به پایگاه داده شما آسیب برساند، می‌تواند برای کمپین‌های ایمیلی شما مشکل ایجاد کند مثلاً از طریق ارسال دوباره ایمیل به مشتریان که همین امر باعث ناخوشنودی مشتریان خواهد شد.

دیتاهای ورودی اشتباه

زمانی که مشتریان اطلاعات خود را مثل ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی و پل‌های ارتباطی را به سهولت و نادرست وارد می‌کنند، یا هنگامی‌که افراد کار کننده با CRM مثل اعضای گروه فروش و بازاریابی اطلاعاتی را از مشتری اشتباه وارد می‌کند در CRM و یا زمانی که فرم‌هایی را در سایت شما نادرست پر می‌کنند همه و همه راه‌هایی است که ممکن است اطلاعات نادرست به دست شما و برای استفاده در CRM برسد.

آسیب های امنیتی ناشی از داده های بد در CRM-2-نورون-سی-ار-ام

آدرس‌های دارای تاریخ انقضا

بسیاری از کاربران نسبت به دادن اطلاعات شخصی تردید دارند و برای شرکت در رویدادها و اشتراک گذاشتن مطالب در شبکه‌های اجتماعی و سمینارها و وبینارهای آنلاین نیز از آدرس‌های یک‌بارمصرف استفاده می‌کنند و یا ممکن است که در کنترل‌کنندگان بخواهند که اطلاعات تماس مثل ایمیل را به فروشنده نمایش ندهند.

از بین رفتن دیتاها و تغییرات آن‌ها

آمارها نشان می‌دهند که هرساله بیش از 19% از دیتاها از بین می‌روند و یا دیگر قابل‌استفاده نیستند، دلایلی همچون: تغییر شماره‌ها و آدرس ایمیل‌های مشتری، اضافه شدن اطلاعات تماس برای مشتری، منتقل شدن مشتری به سازمانی دیگر و… به‌روز نگه داشتند اطلاعات کاری بی‌پایان خواهد بود.

آیا همه اطلاعات مفیدند

در پروژه‌ها به‌خصوص زمان‌های آغازین پروژه با انبوهی از داده‌ها و اطلاعات مواجه می‌شویم، اما همه‌ی این اطلاعات به کار ما نمی‌آیند، ما باید بدانیم که کدام اطلاعات برای مفید و کدام‌یک غیرضروری است، باید پایگاه داده‌ای خود را از وجود اطلاعات نامفید و غیرکاربردی خالی کنیم ئ اطلاعات مهم را مدام به‌روز کنیم.

آیا اطلاعات شما با CRM سازگار است

این به آن معنا است که آیا همه اطلاعات واردشده در CRM مثلاً اطلاعات تماس یا ایمیل‌ها همه دارای فرمت‌های یکسانی هستند، این فرمت‌های انتخابی با CRM شما سازگاری دارد و قابل‌استفاده است؟ شما حتماً باید در مورد این فرمت‌های سی آر ام خود اطلاعات کافی داشته باشید.

رقابت برای فروش امنیت سایبری در حال افزایش است، بنابراین دستیابی به تصمیم‌گیرندگان و تأثیرگذاران بسیار ضروری است. Microsoft Dynamics CRM به شما کمک می‌کند تا در دسترسی خود اطمینان داشته باشید. با داشتن بیش از میلیون‌ها نقطه داده B2B و بیشترین تعداد شماره‌گیری مستقیم، ازجمله شماره تلفن همراه، می‌توانید مخاطبان خود را تقسیم‌بندی کرده و بر این اساس رویکردی مناسب اتخاذ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام

برای ورود به neuroncrm نیازمند آن هستید که ابتدا از طریق فرم زیر ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خود بشوید. نورون سی آر ام