استفاده از SAAS در رشد شرکت ها

نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) از اوایل دهه 2000 وجود داشته است و یک جایگزین مقرون به صرفه برای استقرار سنتی فناوری اطلاعات است که در آن شما باید زیرساخت های فناوری اطلاعات خود را بخرید یا بسازید، خودتان نرم افزار را نصب کنید، برنامه ها را پیکربندی کنید و از یک بخش فناوری اطلاعات برای نگهداری از آن استفاده کنید.

حتی اگر برنامه‌های SaaS برای مدتی وجود داشته باشند، کسب‌وکارها هنوز سؤالات زیادی در مورد اینکه آیا این برنامه‌ها گزینه مناسبی برای آن ها هستند یا خیر، دارند.

اگر شما یکی از کسانی هستید که نمی‌دانید آیا برنامه‌های SaaS برای شما مناسب هستند، امیدواریم این مقاله به برخی از سوالات شما پاسخ دهد.

نرم افزار به عنوان سرویس چیست؟

SaaS یا نرم افزار به عنوان سرویس، همچنین به عنوان خدمات ASP (ارائه‌دهنده خدمات کاربردی) ، نرم‌افزار درخواستی، یا به سادگی سرویس در Cloud نیز شناخته می‌شود، اتصال و اشتراک خدمات فناوری اطلاعات را که بر روی یک زیرساخت مشترک از طریق ابر و مستقر شده است، ارائه می‌کند. از طریق اینترنت، به جای خرید و دانلود یا نصب محلی.

به عبارت دیگر، نرم‌افزاری که می‌خواهید استفاده کنید از راه دور توسط یک ارائه‌دهنده تحویل و مدیریت می‌شود و شما از طریق مرورگر وب (و دستگاه تلفن همراه) دلخواه خود دسترسی پیدا می‌کنید.

فضای ابر چقدر مهم است؟

موضوع اینجاست:

  • اگر به فضای ابری را جابجا شوید، کسب و کار شما 19.63 درصد رشد خواهد کرد.
  • این همان چیزی است که گزارش ها هنگام مصاحبه با 460 مدیر ارشد در مورد تأثیر انتقال تجارت آن ها به فضای ابری نشان داد.
  • یک دهه پیش، تعداد کمی از مشاغل به فناوری های ابری فکر می کردند.
  • در واقع، در سال 2008  تنها 12٪ از مشاغل از برنامه های مبتنی بر ابر استفاده می کردند.

 

امروز، داستان کاملاً متفاوت است و دیگر بحث «اگر» نیست، بلکه «چه زمانی» است.

به عنوان مثال، یک نظرسنجی اخیر نشان داد که بیشترین افزایش در هزینه های فناوری اطلاعات در سال 2020 به سمت استراتژی های محاسبات ابری است. به همین دلیل است که تعداد شرکت‌هایی که کسب‌وکار خود را به فضای ابری انتقال می‌دهند به سرعت در حال رشد است، به طوری که 73 درصد از سازمان‌ها به دنبال انتقال تقریباً همه برنامه‌های خود به SaaS تا سال 2022 هستند.

SaaS به معنای واقعی کلمه بازار رایانش ابری را در دست گرفته است.

بنابراین، تعجب آور نیست که ببینیم بازار خدمات ابر عمومی جهانی پیش بینی می شود در سال 2023 به بیش از 200 میلیارد تومان افزایش یابد که از 175.8 میلیارد تومان در سال 2023، پیش بینی می شود.

چه کسی از برنامه های SaaS استفاده می کند؟

شرکت ها روزانه به طور متوسط ​​از 16 برنامه SaaS برای اجرای کسب و کار خود استفاده می کنند، و اگر از SaaS چه به صورت شخصی یا حرفه ای استفاده کرده باشید، خواهید دید که SaaS برای همه مناسب است.

آیا برای ذخیره آنلاین عکس های خود از گوگل درایو استفاده می کنید؟

این یک نمونه عالی از SaaS است.

مثال دیگر می تواند برای کار باشد. اگر شما یک بازاریاب هستید و از یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی برای ارسال ایمیل به مشتریان خود استفاده می کنید، به احتمال زیاد از یک مدل مبتنی بر اشتراک (SaaS) استفاده می کنید.

به ویژه برای سازمان های متوسط، SaaS در درجه اول یک جایگزین بدون دردسر و مقرون به صرفه است که امکانات جدید، هزینه های انعطاف پذیر و همچنین نگهداری و استقرار آسان را ارائه می دهد.

برای اینکه بتوانید اطلاعات کسب و کار خود را در Cloud ذخیره کنید، نیازی به داشتن یک کامپیوتر فوق العاده قدرتمند، یک سرور داخلی یا استفاده از یک نابغه فناوری اطلاعات ندارید. SaaS به چندین کاربر این امکان را می دهد که در هر زمان و هر جایی که اینترنت وجود دارد به پایگاه داده وسیع دسترسی داشته باشند.

تنها چیزی که نیاز دارید یک مرورگر وب و یک دستگاه مجهز به اینترنت است و در حال راه اندازی هستید.

انقلاب SaaS در نرم افزار CRM

وقتی صحبت از نرم افزار CRM می شود، معرفی مدل SaaS را فقط می توان با یک انقلاب مقایسه کرد. استقرار CRM را از مدل «تهیه و مالکیت» به مدل «اشتراک و خدمات برون سپاری» تغییر داد.

و بر اساس تحقیقات، این CRM است که به پذیرش مدل تحویل SaaS ادامه خواهد داد. دلیل این رشد به دلیل مزایای بی شماری است که برنامه های کاربردی SaaS CRM برای کسب و کارها فراهم می کند. و این فرض که فقط شرکت های کوچک هستند که ابر را پذیرفته اند، چیزی جز یک افسانه نیست.

در ابتدا، دنیای نرم‌افزار سازمانی از ایده انتقال اپلیکیشن‌های تجاری خود به فضای ابری می‌خندیدند. اما این در حال حاضر در حال تغییر است زیرا شرکت‌های سازمانی ثابت کرده‌اند که می‌توانند با انتقال کسب‌وکار خود به فضای ابری درآمد خود را افزایش دهند.

در واقع، انتظار می رود که شرکت های سازمانی تا سال 2022 از SMB ها در پذیرش SaaS پیشی بگیرند.

بنابراین، چه یک شرکت متوسط ​​یا یک شرکت تجاری باشید، بیایید با انتخاب مدل SaaS CRM به سود کسب و کار شما نگاهی بیندازیم.

مزایای کلیدی SaaS CRM برای کسب و کار شما

  1. بدون سرمایه گذاری اولیه

SaaS بر اساس یک روش پرداخت بدون پرداخت هزینه اولیه کار می کند. برای استفاده از CRM به عنوان یک سرویس، فقط یک هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه پرداخت می کنید.

این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود شرکت‌های کوچک‌تر و استارت‌آپ‌های کوچک‌تر SaaS را مورد علاقه خود قرار دهند که ممکن است پول نقدی برای سرمایه‌گذاری در راه‌حل CRM پیدا نکنند، حتی اگر این راه‌حل برای تجارت حیاتی در نظر گرفته شود.

در مقایسه با SaaS که توسط فروشنده مدیریت می شود، به سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز در هنگام مالکیت همه موارد زیر فکر کنید.

بنابراین، به‌جای هزینه‌های اولیه هنگفت با یک راه‌حل داخلی، SaaS را می‌توان به عنوان یک هزینه عملیاتی در نظر گرفت (که اکثر مدیران مالی آن را ترجیح می‌دهند).

  1. گزینه صرفه جویی در هزینه

این یکی از جذاب ترین مزیت هاست  SaaS CRM می تواند یک پس انداز واقعی پول باشد.

در واقع، از نظر اهمیت، “هزینه های کلی پایین تر” دومین محرک بزرگ پذیرش SaaS است.

وقتی هزینه راه حل SaaS CRM را با هزینه خرید نرم افزار مقایسه می کنید، در ابتدا ممکن است به نظر برسد که گزینه SaaS هنوز گران است.

با این حال، وقتی مبالغی را که باید برای خرید سخت‌افزار لازم و همچنین استخدام و مدیریت افراد برای حفظ همه آن‌ها صرف کنید، در نظر می‌گیرید، اغلب مشخص می‌شود که رویکرد SaaS در واقع یک گزینه کم‌هزینه است.

به عبارت دیگر، استفاده از SaaS به این معنی است که می‌توانید صرف هزینه برای سخت‌افزار اضافی یا افرادی که سیستم را نگهداری می‌کنند، فراموش کنید.

  1. در دسترس بودن بدون درز

مدل SaaS به شما این امکان را می دهد که از هر مکان، در هر دستگاه و در هر زمان به پایگاه داده CRM خود دسترسی داشته باشید.

با 99% آپتایم، تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت و یک مرورگر وب است.

SaaS CRM که در فضای ابری میزبانی می شود و از طریق اینترنت قابل دسترسی است، مخصوصاً برای فروشندگانی که بیشتر وقت خود را در این زمینه می گذرانند عالی است.

استفاده از SAAS در رشد شرکت ها-2-نورون

  1. بدون مشکل

زندگی بدون دردسر فناوری اطلاعات قطعاً بهترین نقطه فروش SaaS CRM است.

روش قیمت‌گذاری مبتنی بر اشتراک، عملاً مستلزم هیچ هزینه‌ای برای نگهداری سیستم، مانند پشتیبان‌گیری، به‌روزرسانی و امنیت نیست.

نیازی به خرید، نصب یا به روز رسانی هیچ سخت افزاری یا نصب سرور محلی توسط کاربر نیست که مطمئناً هزینه بر هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. این به نوبه خود به این معنی است که شما نیازی به استخدام کارکنان اختصاصی فناوری اطلاعات ندارید.

و در اینجا دلیل دیگری وجود دارد که چرا شما سریعتر رشد خواهید کرد:

با حرکت به سمت فضای ابری، شاهد کاهش 15 درصدی هزینه های فناوری اطلاعات و کاهش 16.7 درصدی هزینه های نگهداری فناوری اطلاعات خواهید بود.

راه‌حل‌های SaaS CRM توسط یک ارائه‌دهنده SaaS میزبانی می‌شوند، بنابراین تمام ارتقاء، نصب، نگهداری و کاربران جدید بدون هیچ تلاشی از جانب مشتری به سیستم متصل می‌شوند.

علاوه بر این، این مسئولیت فروشنده SaaS است که به وعده‌های خود عمل کند و اطمینان حاصل کند که سخت‌افزار IT همانطور که باید عمل می‌کند.

  1. هر طور که می خواهید گسترش دهید و ادغام کنید

چند سال پیش، یک ترس در پذیرش یک برنامه نرم‌افزاری جدید وجود داشت: این که با روش‌های کار روزانه‌تان، به‌ویژه برنامه‌هایی که به آن‌ها عادت داشتید، تضاد داشته باشد.

همانطور که فناوری تکامل یافته است، کاربران برنامه‌های SaaS CRM می‌توانند با نرم‌افزارهای موجود در بازار یکپارچه شوند و راه‌حل CRM خود را درست مانند یک مشتری در محل گسترش دهند.

این بدان معناست که مشتریان می توانند از نرم افزاری که به آن عادت دارند، مانند سیستم های ERP یا کلاینت های ایمیل استفاده کنند، زیرا معمولاً می توانند به راحتی با راه حل SaaS ادغام شوند.

  1. سطوح امنیتی بالا

بر اساس مطالعه ، 66 درصد از متخصصان فناوری اطلاعات می گویند که امنیت بزرگترین نگرانی آن ها در اتخاذ استراتژی محاسبات ابری سازمانی است.

از آنجایی که یک فروشنده SaaS مسئول نگهداری از داده هایی است که مشتری به آنها اعتماد می کند، مسئله امنیتی واقعاً جدی می شود و داده های مشتری فوق العاده محافظت می شوند.

معیشت فروشنده SaaS به امنیت داده ها بستگی دارد، بنابراین طبیعی است که حفاظت از برنامه بسیار مهم باشد. به همین دلیل است که ارائه دهندگان SaaS سرورهای خود را در چندین مکان جغرافیایی پراکنده کرده و دارای پشتیبان گیری خودکار هستند که از سطح امنیتی بالاتری نسبت به خود شرکت شما اطمینان می دهد.

  1. مقیاس پذیری آسان

در نهایت، مدل SaaS CRM را می توان به سرعت افزایش داد، به این معنی که اگر سازمان شما تصمیم گرفت تعداد کاربران CRM را افزایش دهد، می توان آن را در عرض یک روز انجام داد.

و اگر به فضای ذخیره سازی بیشتر یا خدمات اضافی نیاز دارید روند یکسان است: سریع و تقریباً بلافاصله قابل استقرار.

دقیقاً به همین دلیل، سرعت بالا است که شرکت ها را به سمت مدل SaaS سوق می دهد.

شرکت‌هایی که کسب و کار خود را به فضای ابری را جابجا کرده‌اند در حال حاضر نحوه مقیاس‌پذیری سریع را تجربه کرده‌اند.

در واقع، 20 درصد از شرکت‌ها بهبود متوسطی را در زمان عرضه به بازار مشاهده کرده‌اند و رقبای خود را با استفاده از راه‌حل‌های داخلی در گرد و غبار رها کرده‌اند.

در طرف دیگر مقیاس، کاهش مقیاس ممکن است به فرآیند طولانی تری نیاز داشته باشد زیرا ارائه دهندگان SaaS یک نسخه واحد از محصول را برای پشتیبانی از مشتریان خود ارائه می دهند، بنابراین دور شدن نتیجه معکوس دارد.

نتیجه

مزایای SaaS بسیار زیاد است. کسب‌وکارها در سراسر جهان به سمت فضای ابری حرکت می‌کنند، جایی که می‌توانند به راحتی خدماتی را اجاره کنند و از یک زندگی بدون نگرانی لذت ببرند.

وقتی صحبت از SaaS CRM می شود، مزایای کلیدی عبارتند از:

عدم وجود مشکلات مربوط به فناوری اطلاعات، به این معنی که کاربر نیازی به خرید، نصب و نگهداری سخت افزار ندارد.

بدون هزینه های زیاد مجوز اولیه، به ویژه پرداخت های اضافی برای تعمیر و نگهداری و ارتقاء.

سفارشی سازی آسان به عنوان SaaS یک راه حل IT انعطاف پذیر و مقیاس پذیر ارائه می دهد که با طیف وسیعی از ابزارهای تجاری دیگر سازگار است.

بنابراین، اگر در بازار نرم افزار CRM هستید و به دنبال یک برنامه SaaS هستید، در نسخه نمایشی شخصی سازی شده زیر ثبت نام کنید و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه Microsoft Dynamics 365 می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام

برای ورود به neuroncrm نیازمند آن هستید که ابتدا از طریق فرم زیر ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خود بشوید. نورون سی آر ام